Proces og organisation
Proces- og organisationsudvikling
Løser vi de rigtige opgaver, og gør vi det rigtigt? Skal vi justere snitflader, og hvad vi køber os til?
Vi har mange års erfaring med opgaver inden for drift og vedligehold, planlægning og projekter samt økonomi, afregning og it. Vi bidrager til design af opgaveløsning, så den understøtter mål, sikrer effektive processer samt klarhed om kompetencer, it, ansvar og samarbejde med eksterne – altid med tæt med involvering af ledere og medarbejdere.
Sådan kan et samarbejde om proces og organisation fx se ud:
1. Vi taler udfordringer og behov, og hvilke hovedopgaver der er i fokus.
2. Vi får i dialog med ledere og medarbejdere fælles forståelse af mål, styrker og udfordringer.
3. Vi aftaler rammer og tidsplan med afsæt i, at involvering som regel er vigtig.
4. Vi forbereder og gennemfører et antal workshops om fremtidig opgaveløsning.
5. Vi analyserer, præsenterer og får valideret fremtidige processer.
6. Vi opstiller forslag til ansvar, roller og kompetencebehov som afsæt for organisering.
7. Vi gennemgår og tilrettet samlet forslag med indsatser, der er afsæt for implementering.
Resultater
Ledere og medarbejdere har fælles forståelse af mål, opgaveprioriteter og ansvar.
Opgaveløsning sker med færre ophold og tilbageløb, så den sker hurtigere og mere effektivt.
Lederne skal bruge mindre tid på problemløsning og får plads til at lede.